منع فروش مواد غذایی به 'اتباع بیگانه غیر مجاز' در فارس تکذیب شد
نوشته شده توسط : hgu33

مدیرکل اتباع خارجی فارس: باید این فرهنگ ایجاد شود که مردم با مشاهده یک تبعه بیگانه، از او مطالبه کارت کرده و در صورت عدم ارائه کارت، در اسرع وقت اطلاع رسانی کنند

غلامرضا غلامی، مدیرکل اتباع و امور مهاجران خارجی استان فارس گفته است: اینکه دستورالعملی مبنی بر جلوگیری از فروش کالا به اتباع بیگانه در این استان صادر شده، کذب محض است.

آقای غلامی امروز سه شنبه ۱۳ تیر (۳ ژوئیه) به خبرگزاری فارس گفت که "تمام اتباع بیگانه" در استان فارس در تأمین مایحتاج خود آزاد هستند و ممانعتی در این مورد وجود ندارد.

در روزهای اخیر شماری از رسانه های ایران از طرح جدید "ممنوعیت ارائه خدمات و مواد غذایی به اتباع بیگانه غیر مجاز" در استان فارس در مرکز این کشور خبر داده بودند.

خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران به نقل از آقای غلامی نوشته بود که کارفرمایان و صاحبان حرفه‌ها و مشاغل در استان فارس باید قبل از ارائه خدمات به اتباع بیگانه، از هویت آنها با مشاهده کارت هویت و مجوز اقامت قانونی، اطمینان حاصل کنند.

روزنامه "عصرمردم" چاپ شیراز هم به نقل از آقای غلامی نوشته بود که نانوایی ها، سوپرمارکت ها و مراکزی که مواد غذایی می فروشند، در صورت عدم رعایت این طرح، پلمپ و جریمه خواهند شد.

اما آقای غلامی می گوید که در سخنانش بر ممنوعیت استخدام اتباع خارجی غیرمجاز توسط کارفرمایان تأکید کرده بود، نه فروش مواد غذایی به خارجیان.

او با این حال بار دیگر تأکید کرده است: "باید این فرهنگ ایجاد شود که مردم با مشاهده یک تبعه بیگانه، از او مطالبه کارت کرده و در صورت عدم ارائه کارت، در اسرع وقت اطلاع رسانی کنند".

پیش تر روزنامه "عصر مردم" از قول مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس نوشته بود که هر یک از شهروندان ایرانی می توانند در اماکن عمومی، صف نانوایی ها، اتوبوسها و دیگر وسایط نقلیه، مشخصات هویتی اتباع بیگانه را مطالبه و رویت کنند و اتباع بیگانه نیز ملزم به همراه داشتن کارت و مجوز اقامت قانونی خود هستند.

به گفته آقای غلامی، اکثر اتباع خارجی غیر مجاز ساکن در استان فارس از شهروندان افغانستان، پاکستان، عراق و نپال هستند.

دو تن از شهروندان افغان که در شیراز زندگی می کنند، دیروز به بی‌بی‌سی فارسی گفتند که آنها چنین خبری را در روزنامه دیده اند و از تلویزیون محلی نیز شنیده اند، اما عملا شاهد اجرای چنین طرحی نبوده اند.

این شهروندان افغان که خواستند هویت شان پوشیده بماند، گفتند که پیش از این نیز چنین مواردی از سوی مقامات اعلام شده اما در عمل به اجرا گذاشته نشده است.

فشارها بر مهاجران خارجی مقیم ایران در ماه های اخیر افزایش یافته است.

مقامات ایران می گویند که حضور گسترده این مهاجران، به ویژه مهاجران افغان، پیامدهای ناگوار اقتصادی و اجتماعی داشته است.

اما منتقدان دولت ایران و مدافعان حقوق بشر به شیوه برخورد حکومت با مهاجران و نحوه وادار کردن آنها به ترک این کشور انتقاد می کنند.





:: برچسب‌ها: مکزیک , مرخصی , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: